HR, Social Media, Followers και προσλήψεις…

Πόσες φορές σας έχει περάσει από το μυαλό η ιδέα να τσεκάρετε τον υποψήφιο σας στα social media; Εχει λογαριασμούς; Κινείται; Τι γράφει; Πώς ακόλουθους έχει; Απλές και γρήγορες απορίες. Είναι σωστό κάτι τέτοιο σε μια διαδικασία πρόσληψης; Δεν είναι κακό.

Φυσιολογικό θα το χαρακτηρίζαμε. Δεν είναι λίγοι που έχουν απορρίψει άτομο επειδή ήταν μάλλον «υπερβολικό» στα post του ή είχε ιδέες που δεν συνάδουν με το προφίλ και την κουλτούρα της εταιρείας ή της επιχείρησής του. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μέρος της ζωής μας.

Άλλος λίγο κι άλλος πολύ τρώει τη μισή του μέρα σε αυτά. Πολλοί έχουν χάσει και τη δουλειά τους για «περίεργες» ιδέες ή στάσεις κατά του αφεντικού ή ενός συναδέλφου. Αρκετές είναι και οι συμβάσεις που εμπεριέχουν όρο για σχετικές αρνητικού – κατά την εταιρεία – τοποθετήσεις του εργαζομένου. Όπως και να έχει όμως τα social media είναι μια πραγματικότητα.

 

 

Για τη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού αποτελούν εργαλείο. Όχι μόνο για να ποστάρουν μια αγγελία ή μια είδηση, αλλά και για να βρουν υποψήφιους. Η «κατασκοπεία» έρχεται μετά. Υπάρχει και η θετική πλευρά των πραγμάτων. Κι αν ένας υποψήφιος έχει χιλιάδες followers; Αν είναι από μόνος του ένα… Brand;

Δεν θα βοηθούσε στην αναγνωσιμότητα της επιχείρησης; Σε μια φιλελεύθερη προσέγγιση τα άτομα γίνονται… μάρκες και οι μάρκες αξιοποιούν τα άτομα. Ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει ένα εμπορικό σήμα στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και να αποκτήσει φήμη, πρακτικά από τη μια μέρα στην άλλη. Καθώς οι γραμμές θολώνουν μεταξύ του πραγματικού και του ψηφιακού κόσμου, τα εμπορικά σήματα και τα άτομα θα μεταμορφωθούν μαζί σε έναν όρο γνωστό ως «brandividuals».

Οι υποψήφιοι με ισχυρά κοινωνικά μέσα επικοινωνίας θα έχουν μεγαλύτερη μόχλευση στη συνέντευξη εργασίας, αφού θα μπορούν να πουλήσουν αυτή τους τη δικτύωση (σχεδόν) παντού. Ομοίως, οι εταιρείες θα μπορούν να αξιοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα των ατόμων προκειμένου να διεισδύσουν στην αγορά των υποψηφίων και των εργαζομένων τους. Είναι σωστό;

Εμπορικά, μάλλον ναι. Προσοχή: Όταν ο αριθμός των «οπαδών» είναι το κριτήριο πώς το τμήμα HR θα πάρει σωστές αποφάσεις πρόσληψης; Τροφή για σκέψη; Εξαρτάται τι θέλεις από τη ζωή σου…

 

Βασιλική Κεφαλά
HR/ Business Psychologist

Κοινοποίησε :)