Χωρίς τέλος μοιάζουν τα προβλήματα και ανυπόστατες οι υποσχέσεις της Facebook μετά από το νέο σκάνδαλο που ξέσπασε με πρωταγωνιστές αυτή τη φορά το βρετανικό Κοινοβούλιο και την εταιρεία Six4Three.

Συγκεκριμένα το Βρετανικό Κοινοβούλιο έχει αποκτήσει έγγραφα από μία δικαστική διαμάχη της Facebook με την εταιρεία ονόματι Six4Three και σε αυτά αναφέρεται πως το μεγάλο δίκτυο δεν ήταν και τόσο κατηγορηματικό στη μη διάθεση προσωπικών δεδομένων σε τρίτους.

Ειδικότερα, από τα εν λόγω έγγραφα αποδεικνύει πως η Facebook είχε τουλάχιστον συζητήσει το ενδεχόμενο να δώσει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα χρηστών, κάτι που επιβεβαίωσε και η εταιρεία, χωρίς όμως να προχώρησε σε κάποια ενέργεια εντέλει. Παρότι ο Ζούκερμπεργκ είχε διαβεβαιώσει το Κονγκρέσο ότι η εταιρεία δεν πουλάει προσωπικά δεδομένα, η Six4Three υποστηρίζει πως είχε συζητήσει το ενδεχόμενο να έχει πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών μέσω του Graph API του Facebook. 

Ο κολοσσός των κοινωνικών δικτύων υπερασπίζεται την θέση του υπογραμμίζοντας ότι η Six4Three έχει παρουσιάσει σημεία της μεταξύ τους επικοινωνίας με τρόπο που δημιουργεί εσφαλμένες εντυπώσεις.

Στα έγγραφα αναφέρεται επίσης πως το Facebook είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να δώσει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα χρηστών σε διάφορες εταιρείες όπως οι Amazon, Nissan, Lyft, Airbnb, Fiat, Tinder, Netflix και GoDaddy. Με εξαίρεση την Amazon που φιλοξενεί εφαρμογές του Facebook σε συσκευές της κανένας άλλος δεν έχει πρόσβαση σε δεομένα μετά το 2015, αναφέρει το Facebook.

Ωστόσο τα έγγραφα που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα από το Βρετανικό Κοινοβούλιοαποδεικνύουν πως αντιπρόσωπος του Facebook ανταλλάσσει emails με εκπροσώπους αρκετών εταιρειών, μεταξύ των οποίων οι Badoo, Lyft, AirBnB, Netflix, Royal Bank of Canada, Tinder. Στα έγγραφα εμφανίζονται emails που έχουν σταλεί και από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ προσωπικά αλλά και από την Σέριλ Σάντμπεργκ. Πρόσωπο-κλειδί της επικοινωνίας αποτελεί ο Έλληνας, Konstantinos Papamiltiadis ο οποίος εργάζεται στο Facebook από το 2012, αρχικά ως Strategic Partner Manager και από το Σεπτέμβριο του 2016 ως Director, Platform Partnerships.

Σύμφωνα και πάλι με τα εν λόγω έγγραφα φέρεται η Android εφαρμογή του Facebook να συγκεντρώνει εν αγνοία των χρηστών πληροφορίες για κλήσεις και μηνύματα, όπως επίσης και η συνεργασία του Facebook με την εταιρεία Onavo για τη συγκέντρωση πληροφοριών για τη χρήση εφαρμογών, παρέχοντας έτσι καλύτερη εικόνα στο Facebook για μια ενδεχόμενη εξαγορά κάποιας εφαρμογής.

Ο επικεφαλής της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, Ντάμιαν Κόλινς δικαιολόγησε τη δημοσιοποίηση των εγγράφων στο γεγονός ότι η Επιτροπή δεν έχει ακόμα ξεκάθαρες απαντήσεις από το Facebook.

Οι λευκές λίστες του Facebook – Τι λένε τα emails

Το Facebook, το 2014 και το 2015, τροποποίησε την πολιτική απορρήτου απορρήτου για να αποτρέψει την πρόσβαση τρίτων προγραμματιστών στα ευαίσθητα δεδομένα των φίλων των χρηστών. Πριν από αυτό, όταν ένας χρήστης κινητού τηλεφώνου κατέβαζε μια εφαρμογή που εκτελούσε το API του Facebook, η εφαρμογή μπορούσε ενδεχομένως να συλλέξει πληροφορίες προφίλ όχι μόνο του χρήστη αλλά και των φίλων του.

Το εν λόγω ζήτημα είναι το βασικό σημείο του σκανδάλου που προηγήθηκε με την Cambridge Analytica και το Facebοο k, όπου ένας προγραμματιστής μοιραζόταν τα δεδομένα των φίλων των χρηστών με την βρετανική ερευνητική εταιρεία η οποία συνέβαλε στην προεκλογική καμπάνια του Τραμπ. Όπως δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ η αλλαγή πολιτικής απορρήτου το 2015 ήταν «μια σημαντική αλλαγή για να προστατεύσουμε την κοινότητά μας και πέτυχε το στόχο της».

Ακόμα και μετά από αυτές τις αλλαγές που ξεκίνησαν την άνοιξη του 2015, η εταιρεία διατήρησε συμφωνίες «white list» με εταιρείες, μέσω των οποίων επιτρεπόταν στις τελευταίες να έχουν πλήρη πρόσβαση στα δεδομένα των φίλων των χρηστών». υποστηρίζει ο Collins.
Airbnb, Netflix και Lyft συγκαταλέγονται μεταξύ των εταιρειών αυτών που έχουν πρόσβαση στις «λευκές λίστες» της Facebook σύμφωνα με τα email ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η απάντηση της εταιρείας ήρθε μέσα από ένα blog post στο οποίο μεταξύ άλλων διευκρινίζεται «πως άλλο είναι η λίστα των φίλων κι άλλο τα δεδομένα των φίλων των χρηστών.Για τους περισσότερους developers περιορίσαμε την πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών, εκτός κι αν οι φίλοι χρησιμοποιούσαν κι οι ίδιοι την πλατφόρμα. Σε κάποιες περιπτώσεις όταν ήταν απαραίτητο επιτρέπαμε την πρόσβαση στη λίστα φίλων του χρήστη(όνομα και φωτογραφία) κι όχι στα προσωπικά δεδομένα των φίλων αυτών. Συν τις άλλοις οι white lists είναι κοινή πρακτική εταιρειών για να τεστάρουν νέα εργαλεία μαζί με συγκεκριμένους συνεργάτες πριν να τα κάνουν ευρέως διαθέσιμα. Ομοίως, είναι κοινή πρακτική η βοήθεια των προγραμματιστών που αλλάζουν τις εφαρμογές τους μετά από κάθε αλλαγή της δική μας πλατφόρμας για να λειτουργούν απρόσκοπτα».

Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι η Facebook εξέταζε το ενδεχόμενο να χρεώνει τους προγραμματιστές για την πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών, εν μέρει μέσω τελών διαφήμισης, όπως δείχνουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ανταλλάσουν τα στελέχη της εταιρείας.

Πάνω από μία φορά σε διάστημα αρκετών μηνών μεταξύ του 2012 και του 2013, ο Ζούκερμπεργκ περιέγραψε δυνητικές δομές χρέωσης για την πρόσβαση σε δεδομένα και υπογράμμισε την ανάγκη αύξησης των εσόδων. Σε ένα μήνυμα email μάλιστα το οποίο γράφει ο Konstantinos Papamiltiadis, κάνει υποθέσεις για το ανθα ήταν αποτελεσματικό η εταιρεία δίνει πρόσβαση στα δεδομένα χρήστη μόνο σε εταιρείες που δαπανούν τουλάχιστον 250.000 δολάρια σε διαφήμιση κάθε χρόνο

πηγή

.

Κοινοποίησε :)